2012. augusztus 24., péntek

szivacs vagy pamacs, ez itt a kérdés...

Már egy ideje terveztem, és most végleg el is határoztam, hogy leszámolok a műanyag mosogatószivaccsal, és átállok a pamutból horgolt mosogatópamacs használatára. Több okom is van rá, financiális például, meg eco-öko is, éljen a természet!, de főleg azért, mert ez valamivel higiénikusabb, mint a szivacs, amin állítólag már két hét után több a baci, mint egy vécében. Nem tudom, hogy ez így igaz-e, de az egészen biztos, hogy ezt sokkal hatékonyabban lehet tisztítani, mint a szivacsot, mivelhogy az utóbbit nem lehet. Csak eldobni, aztán újat venni.
Ebben viszont az a jó, hogy tiszta pamut, vagyis fehéríthető, sőt ki-főz-he-tő!!! A kifőzésnél hatékonyabb és vegyszermentesebb házi fertőtlenítési mód nincs, csak bedobom egy kis láboska lobogva forró citromos vagy ecetes vízbe 10-15 percre, és már ki is purcant benne az összes baci.

Sokféle mosogatórongy/puffancs/korong van divatban, rászántam egy kis időt a kutatásra, végignéztem, sőt el is készítettem és teszteltem jópárat az elmúlt napokban, de végül ez a pamacs formáció lett a nyerő, van benne anyag, olyan jól meg lehet ragadni, és nekiesni vele a csetresnek.

Azt meg kell mondjam, hogy nem adja magát könnyen a pamacs, az elkészítésére ráment az egész délutánom, azt hittem beleőszülök, mire egyesével ráhorgoltam a szöszöket, és a vége felé már elgyötört hálaimát rebegtem, hogy nem egy egész bolyhos szőnyegbe kezdtem bele (pedig megfordult a fejemben!), csak egy ilyen kis vicik-vacak mosogatópamacsba.

DMC Petra fonalakból készült, mivel nem akadt itthon megfelelő vastagságú fonalam, összefogtam egy 5-ös méretű fehéret és egy 3-as méretű ekrüszínűt, és azzal horgoltam meg a puffancsot. Jópofa színe lett így, olyan daráltmandula-szín.

elölről:
hátulról:

7 db. zsibongó tömeg:

Névtelen írta...

Ez mind szép és jó,ökológiailag,kivetelezésre is jópofa,de mi lesz az"odaégett szennyeződésekkel"?

Mademoiselle írta...

Milyen odaégett szennyeződésekre gondolsz? Nemigen szokott az edényeimre ráégni semmi, legalábbis semmi olyan, amit ne lehetne egy kis áztatással fellazítani, szivaccsal sem szoktam nekiesni a leégetteknek. Eleve nem szoktam semmire hagyni, hogy rászáradjon a cucc, ha nem is mosogatok el mindent rögtön, akkor is legalább bevizezem.

A különösen makacs szennyeződésekre meg tartok itthon dörzsiszivacsot, de nagyon ritkán kell bevetnem.

Betti írta...

Eddig mindig azt mondtam, hogy sajnálnék azért kézimunkázni, hogy utána zsíros edényeket mosogassak vele.
De ez a kis pamacs annyira aranyos, hogy fel kell adjak egyet az elveimből. Viszont nem vagyok még olyan nagy horgoló... a szöszöket hogyan csináltad?
Nagyon jó lett.

Mademoiselle írta...

Láncsorokat kell ráhorgolni az alapra. Nehéz elmagyarázni, nekem is sokáig tartott mire megértettem :-)

ManaHand írta...

Te egy oltári csaj vagy! Ezt meg honnan szedted? Csinálok egyet az tuti,ez a mosiszivacs tipikusan az a kategória,hogy "hogyan tegyük elviselhetőbbé higiéniai szakszervíz szolgáltatásunkat - vagyis ugye a házimunkát" Ha jól látom horgoltál egy kört,majd gyanítom a közepétől elkezdtél láncsort horgolni 1-2 centin keresztül,amit aztán visszaböktél a kör egy következő szemébe és így tovább..Vagy nem? Nem. Oké,csak egy tipp volt... :)

Mademoiselle írta...

Nagyjából így, igen. Nem egészen, de a végeredmény ugyanaz :-)

higiéniai szakszervíz szolgáltatás, ez nagyon jó :-DD

Névtelen írta...

Akkor makacs szennyeződés,na:-)
De tetszik a pamacs,csak kíváncsi voltam....